• 01.jpg
  • 02.jpg
  • 03.jpg
  • 04.jpg
  • 05.jpg
  • 06.jpg
  • 07.jpg
  • 09.jpg
  • 10.jpg
  • 11.jpg
  • 12.jpg

Právě jste zde:

Novinky

AKTUALITY - připravujeme pro vás ...

Co nového se chystá v 2018...

Číst dál...

KURZY JÓGY leden - březen 2018

Organizace kurzů, REGISTRACE, obsah kurzů a lektoři...

Číst dál...

REGISTRACE na lekce, semináře, pobyty, vč. nabídky volných kurzových lekcí...

Je-li obsazeno neváhejte se přihlásit jako náhradník...

Číst dál...

Obsah lekcí

Jak si vybrat správou lekci jógy či kurz? Seznamte se s obsahem lekcí, jejich zaměřením, zda jde o pomalejší či dynamičtější tempo, a zejména zohledněte své fyzické možnosti a zkušenosti s jógou, u každé lekce či kurzu najdete její náročnost, popř. možné kontraindikace.


JARNÍ KURZY DUBEN - ČERVEN 2018
 

VITÁLNÍ jóga (PO 17:30 - 18:30) - NOVINKA od 9. dubna
Kurz je pro všechny, kteří chtějí harmonizovat svůj hormonální systém. Jednotlivé lekce příjemného protažení vycházejí z Hathajógy, dechových a dalších jógových technik, povzbuzujících vnitřní sílu, imunitu, činnost hormonálního systému těla a proudění lymfy. Klidné provádění pozici v závislosti na přirozeném plynutí dechu je vhodné i pro úplné začátečníky. Budeme povzbuzovat jednotlivé oblasti našeho těla pomocí ásan, pránájámy a „krijí“ (jemné pohyby v pozicích), abychom dosáhli celkové vitality našeho organismu.

JÓGA úplní začátečníci (ČT 20:00 – 21:00) - NOVINKA od 12. dubna
Vypsaný kurz je pro úplné začátečníky nebo „věčné“ začátečníkyKurz bude zaměřen na základní principy jógového pohybu, ze kterých pak vycházejí všechny ásany. Pozornost bude věnována bezpečnému a zdravému provedení jógových pozic. Kurz je tedy i pro ty, kteří si chtějí „osvěžit“ a upřesnit svojí jógovou praxi. V průběhu 12 lekcí probereme 12 jógových témat: jógový dech, opora těla, střed těla – core, hluboký stabilizační systém, předklony, záklony, úklony, rotace a zkruty, rovnováha a stojné pozice, pozice v sedu, obrácené pozice, relaxace a meditace. Naučíme se variace pozdravu Slunci pro začátečníky. Lekce vždy začne vysvětlením či ukázkami k danému tématu a poté proběhne klasická vedená lekce. Díky získaným znalostem a dovednostem můžete posléze bez obav navštívit jakýkoli jógový kurz či lekci. Tento kurz zvládne každý!


ODPOLEDNÍ HATHA jóga (ČT 14:45 – 15:45
)

Vypsaný kurz je určen zejména pro ty z vás, kteří máte zkrácenou pracovní dobu pracujete na směny či jste "na volné noze", a pro které je odpoledne ideálním časem na lekci jógy. Kurz je vhodný pro mírně pokročilé, ale zvládne jej každý! Lekce Odpolední Hathajógy začínají krátkou koncentrací, dechovými technikami a zahřátím. Pokračují skladbou ásan dle záměru lekce. Jógové pozice jsou v delších výdržích a mezi nimi jsou zařazeny mezirelaxace. Do lekce jsou vloženy i krátké jemné vinyjásy, sestavy v rytmu dechu. Nechybí ani nezbytná pránájáma a závěrečná relaxace. Odpolední Hathajóga plyne v příjemném a jemném tempu, a je zaměřena na správné držení těla, posílení středu a pánevního dna, zpružnění i zpevnění svalů, uvolnění zatuhlých kloubů, protažení svalů kolem páteře, na celkovou harmonizaci organismu, ozdravení a relaxaci mysli 

ZDRAVOTNÍ jóga (ČT 17:30 – 18:30

Kurz je určen pro jógové začátečníky a pro všechny, kteří mají nějaké zdravotní či jiné omezení (chronické bolesti, pooperační stavy, nadváha, problémy s inkontinencí, diastáza, po porodu, věk ap.), a na běžných lekcích se necítí komfortně. Každý je originál. Naše těla nejsou dokonalá, některé svalové partie jsou zkrácené či oslabené, svaly jsou v nerovnováze apod. Tělo v disharmonii však trpí zkříženými syndromy, a tak občas bolí. Bolest není automatickou součástí života, dá se zmírnit či úplně odstranit správným držením těla, dostatečným protažením, přirozeným posílením určitých svalových segmentů, správným dechovým stereotypem, zapojením hlubokého stabilizačního systému páteře (bránice, svalů pánevního, hlubokých svalů podél páteře, břišních svalových partií). Cílem lekcí zdravé jógy bude, naučit se správným pohybovým vzorcům a tím umět předcházet bolesti. Při cvičení využijeme váhu vlastního těla, balanční pozice, budeme pracovat s pomůckami (jóga pásky, bločky, bolstery ...) a občas si vysvětlíme proč, a za jakých podmínek určitý problém vzniká, okrajově nahlédneme do tajů anatomie, biomechaniky těla a fyziologických procesů, které se dějí v našem těle.

HATHA jóga (PO, ÚT, ST 20:00– 21:00)
Vypsané kurzy jsou pro začátečníky, mírně pokročilé nebo pokročiléLekce Hathajógy začínají krátkou koncentrací, dechovými technikami a zahřátím. Pokračují skladbou ásan dle záměru lekce. Jógové pozice jsou v delších výdržích a mezi nimi jsou zařazeny mezirelaxace. Do lekce jsou vloženy i krátké jemné vinyjásy, sestavy v rytmu dechu. Nechybí ani nezbytná pránájáma a závěrečná relaxace. Večerní i Jemná Hathajóga plyne v příjemném a jemném tempu, a je zaměřena na správné držení těla, posílení středu a pánevního dna, zpružnění i zpevnění svalů, uvolnění zatuhlých kloubů, protažení svalů kolem páteře, na celkovou harmonizaci organismu, ozdravení a relaxaci mysli. Zvládne ji každý!

YIN jóga (ÚT 17:30 – 18:30)
Kurz je určen pro všechnyJedná se o meditativní, velmi klidný, jemný, a přesto hluboce účinný styl jógy, který se zaměřuje na čakry, meridiány lidského těla, a zejména pracuje s fasciemi. Benefity YIN jógy jsou obrovské, rozpouští blokády v těle, jak na fyzické, tak emocionální úrovni, očišťuje a harmonizuje orgány, zpružňuje tělo a dodává mu nový pevný tvar. Lekce YIN jógy sestává z úvodní pránájámy a koncentrace, pokračuje jógovými pozicemi, zejména v sedu, lehu, dřepu, ve kterých se setrvává 3 - 5 min bez úsilí. Závěrečná relaxace je stejná jako na všech lekcích jógy. Výdrží, vlastní vahou a zemskou gravitací se tělo v jinových pozicích uvolňuje samo a rozpouští případné bloky v drahách, což se pak přenáší do vnitřního prostředí k jednotlivým orgánům, kde dochází k harmonizaci. Používají se pomůcky: boxíky, deky, pásky, bolstery (válce). Kurz od 10. dubna bude v duchu jednotlivých čaker.

JEMNÁ jóga (ST 17:30 – 18:30)
Kurz je určen pro úplné začátečníky nebo i mírně pokročilé nebo pro všechny kdo si na józe chtějí „protáhnout“ těloJemná jóga je v podstatě jemnější Hathajógou. Cílem je naučit se základy jógové praxe. Lekce jsou zaměřeny na správné držení těla, práci s pánevním dnem, dechem, koncentrací. Součástí jsou jednoduché dechové techniky, průpravné cviky na zpevnění i uvolnění těla, výuka základních ásan (pozic), vč. trénink koncentrace a meditace. Lekce příjemně plynou v jemném tempu od úvodní koncentrace, pránájámy, zahřátí, přes ásanovou praxi, až k závěrečné relaxaci.

DYNAMIC jóga (ÚT, ČT 18:45– 19:45)
Vypsané kurzy jsou pro mírně pokročilé nebo pokročilé. Úterní lekce dynamické jógy je VÝHRADNĚ pro pokročilé!!! Lekce jsou zaměřeny na dynamické sestavy ve stylu Power jógy a Vinyjása jógy. Každá lekce začíná koncentrací a zahřátím Pozdravem Slunci A a B. Následují sestavy zaměřené na konkrétní partie těla, na závěr zklidnění a relaxace v šavásaně. Kurz je zacílen na formování jednotlivých svalových partií, jejich posílení i zpružnění. Pravidelným opakováním sestav podpoříte paměť organismu a těla ve smyslu pevnosti, pružnosti a síly. Naučíte se základní sestavy, které pak můžete použít ke své každodenní osobní praxi. Dynamic jóga je meditací v pohybu. Kurz není vhodný pro osoby s vysokým krevním tlakem!

SLOW FLOW jóga (PO, ST 18:45– 19:45) - otevřená lekce
Otevřené lekce
Slow Flow jógy jsou určeny pro širokou veřejnost. Přizpůsobeny jsou vždy možnostem a naladění příchozích klientů. Lekce obsahují na začátku krátkou koncentraci, pránájámu, zklidnění, pokračují jemně plynoucí ásanovou praxí na vlnách dechu, zakončeny jsou šavásanou, relaxací a meditací. Večerní jóga vás příjemně uvolní po náročném pracovním dni, odbourá stres a napětí. Věnujte pozornost obtížnosti lekce!!!

1 IMG 3551